Bc. Petr Goliáš

Master's thesis

Marketing neziskových organizací

Marketing of nonprofit organizations
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingem neziskových organizací. V teoretické části jsou vymezena specifika marketingu neziskových organizací a marketingu služeb a popsán koncept udržitelného rozvoje. Praktická část hledá řešení manažerského problému a ověřuje výchozí hypotézu stanovené v úvodu prostřednictvím marketingové situační analýzy vybrané neziskové organizace, metod marketingového výzkumu, SWOT analýzy …more
Abstract:
This thesis deals with marketing of nonprofit organizations. In the theoretical part the specifics of marketing of nonprofit organizations and marketing of services are defined and concept of sustainable development is described. The practical part seeks a solution for a management problem and verifies an initial hypothesis determined in the introduction through the mediation of marketing situation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 9. 2009
  • Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta