Integrační prvky ve vybraných učebnicích českého jazyka na 2. stupniZŠ – Andrea Bartesová
Andrea Bartesová
Master's thesis
Integrační prvky ve vybraných učebnicích českého jazyka na 2. stupniZŠ
Integral elements in the chosen textbooks of the Czech language for the secondary schools
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na učebnice a učitele českého jazyka na 2. stupni základních škol a nižších gymnázií. Analýzou vybraných učebnic zpracovaných podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a dotazníkovým šetřením byly zmapovány názory učitelů na učebnice a byla zjištěna úroveň strukturních komponentů, integračních prvků a specifika internetových portálů Státního pedagogického …moreAbstract:
Graduation thesis is focused on the textbooks and the teachers of the Czech language on the secondary schools and lower grammar schools. Ideas of the teachers were charted by the questionnaire investigation and by the analysis of the chosen textbooks processed according to Framework educational programme for the basic learning. There was found the level of the structural components, integral elements …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2009
- Supervisor: Milan Polák
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BARTESOVÁ, Andrea. \textit{Integrační prvky ve vybraných učebnicích českého jazyka na 2. stupniZŠ}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Pedagogická fakulta. 2009. Available from: https://theses.cz/id/sycy5s/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 31. 3. 2009 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství českého jazyka a občanské výchovy pro 2. stupeň základních škol
Theses on a related topic
-
The Style of Secondary School Textbooks (Analysis of Czech textbooks of English in reflection of past and future)
Jindra Bromová -
Analysis of Cultural Aspects of Anglophone Countries in English Language and Geography Textbooks
Pavlína Malíková -
The style of textbooks (analysis of primary/secondary school /university textbooks)
Renata Březinová -
An Analysis of Practical English Textbooks for Nursing Students
Veronika Soldánová -
Teaching the System of English Tenses at Lower Secondary Schools: A Comparative Analysis of Selected Czech and English Textbooks
Lenka PTÁČKOVÁ -
Norské a české kurikulární dokumenty pro předškolní vzdělávání se zaměřením na lesní školky a cizojazyčnou výuku
Tereza Smutná -
Trees - Content and Language Intergrated Learning Project
Kristýna Židková -
Krojované hody v oblasti Kyjovska a jejich integrace do výuky 1. stupně ZŠ
Kristýna Štruncová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights