Interruptions in The Tonight Show Starring Jimmy Fallon – Bc. Monika Bašová
Bc. Monika Bašová
Bachelor's thesis
Interruptions in The Tonight Show Starring Jimmy Fallon
Interruptions in The Tonight Show Starring Jimmy Fallon
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá přerušováním v konverzaci, jakým způsobem se přerušování a přeryvy replik používají, jaké plní funkce a částečně se věnuje také jejich opravám. Práce je rozdělena do dvou částí. První část nabízí přehled literatury, ve které poskytuje zasazení do teoretického kontextu, zvláště pak definice relevantních pojmů, které jsou následně použity pro praktickou analýzu. Mezi ně …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with interruptions in conversation, their usage, functions and to a certain degree also their repair. There are two main sections to the thesis. The first is dedicated to literature review providing relevant background information, specifically, definitions of terms, which are then used in the following section on analysis. Within the chapter on conversation analysis, terms …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w4t9h/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
- Reader: Mgr. David Ryška
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
CODESWITCHING IN EFL SECONDARY SCHOOL CLASSES: A CONVERSATION ANALYSIS STUDY
Radim BODOR -
Internationalisation of Higher Education under the Microscopic Lens of Conversation Analysis: An empirical account of participant orientations to language in a Czech EMI context
Magdalena HANUSKOVÁ -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová -
A Case Study: Applying Conversation Analysis to the understanding of how to teach English to an 11-year-old Czech pupil suffering from ADHD
Simona KOUBOVÁ -
Teachers' practices in eliciting answers in L2 classrooms: A multimodal conversation analytic perspective
Jitka Čermáková -
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Elena Dačeva -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Srovnání bulharské a české konverzace v mediálních projevech z pohledu genderové lingvistiky
Tsvetelina Plamenova Šubová