Lenka Krejčová

Bachelor's thesis

Přístup rodiny a vzdělávací instituce k dítěti (1. stupeň ZŠ) trpící dyslexií či dysgrafií na Jičínsku

Access to family and educational institutions to the child (1st grade elementary school), suffering from dyslexia and dysgraphia in Jičín
Abstract:
Práce se zabývá přístupen rodiny a vzdělávací instituce k dítěti, které trpí dyslexií či dysgrafií. Teoretická část práce se věnuje pojmům zvýhodnění, sociální vyloučení a integrace. Dále teoretickému zakotvení specifických poruch učení, jejich příčinám a projevům. V praktické části je popsán současný přístup k dyslektickým či dysgrafickým dětem z pohledu rodičů, školy a pedagogicko ? psychologické …more
Abstract:
The work deals with access to family and educational institutions to the child, suffering from dyslexia and dysgraphia. The theoretical part deals with the concepts of preference, social exclusion and integration. Further theoretical anchoring of specific learning disabilities, their causes and manifestations. The practical part describes the current approach to dyslexic children and dysgraphical from …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2011
  • Supervisor: PhDr. Tomáš Boukal, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Krejčová, Lenka. Přístup rodiny a vzdělávací instituce k dítěti (1. stupeň ZŠ) trpící dyslexií či dysgrafií na Jičínsku. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 6. 2013 dostupné: no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická