Tereza HEINICH

Bachelor's thesis

Role ženy v reklamě - bilboardy

The role of women in advertising - billboards
Abstract:
Tato práce se věnuje roli ženy v reklamě, kdy v praktické části je zaměřena výhradně na billboardy. Teoretická část přináší stručný přehled zobrazování žen v reklamě, dále pak samotnou reklamou, co znamenají pojmy regulace a samoregulace, věnuji se tématu, které se zabývá emocemi v rámci reklamy. Následně rozebírám pojmy genderového stereotypu a typy žen, které jsou zobrazovány v reklamě. Praktická …more
Abstract:
This thesis deals with the role of women in advertising, the practical part is focused exclusively on billboards. Theoretical part provides a brief overview of portrayal woman in advertising, explanation of the terms regulation and self-regulation, deals with topic focused to emotions in advertising. Next part of thesis analyze terms of gender stereotypes and types of women displayed in advertisings …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 7. 2015
Accessible from:: 3. 7. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HEINICH, Tereza. Role ženy v reklamě - bilboardy. Ostrava, 2015. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.7.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 7. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta