Využití alternativní a augmentativní komunikace (AAK) v edukaci dětí s PAS: případová studie – Hana Podojilová
Hana Podojilová
Bakalářská práce
Využití alternativní a augmentativní komunikace (AAK) v edukaci dětí s PAS: případová studie
The use of alternative and augmentative communication (AAC) in the education of children with PAS: a case study
Anotace:
Práce se zaměřuje na problematiku alternativní a augmentativní komunikace (AAK) u dětí s poruchou autistického spektra (PAS). V teoretické části je přiblížena podstata PAS, její příčiny, projevy, diagnostické přístupy a klasifikace. Následně je představena oblast AAK, její význam pro děti s narušenou komunikační schopností a přehled dostupných komunikačních systémů, jak s využitím pomůcek, tak bez …víceAbstract:
The thesis focuses on the issue of alternative and augmentative communication (AAC) in children with autism spectrum disorder (ASD). The theoretical part of the thesis presents the nature of ASD, its causes, manifestations, diagnostic approaches and classifications. Then the field of AAC, its importance for children with communication disorders and an overview of available communication systems - both …víceKlíčová slova
alternativní a augmentativní komunikace asistent pedagoga individuální vzdělávací plán poruchy autistického spektra strukturované učení výměnná komunikace/ alternative and augmentative communication autism spectrum disorders exchange communication individual education plan structured learning teaching assistant
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2025
Identifikátor:
https://is.ambis.cz/th/ob9nv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2025
- Vedoucí: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Petra Jedličková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS vysoká škola, a.s.
Bakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Analýza možností rozvoje komunikace u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole speciální
Lenka Kašparová -
Formy komunikace u dětí s autismem a přidruženým těžkým mentálním postižením
Kateřina Jansová -
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Barbora Finková -
Využití prvků senzorické integrace při rozvoji alternativní a augmentativní komunikace u chlapce s poruchou autistického spektra
Anna HOŠKOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u dětí s narušenou komunikační schopností v Moravskoslezském kraji
Alžběta OKRAJKOVÁ -
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Strategie rozvoje verbální a neverbální komunikace u žáků s autismem a středně těžkým mentálním postižením v rámci edukace v základní škole speciální: efektivita alternativní a augmentativní komunikace.
Linda Skaláková -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ