Kultura života a kultura smrti v konzumní společnosti – Mgr. Jana MARYŠKOVÁ
Mgr. Jana MARYŠKOVÁ
Master's thesis
Kultura života a kultura smrti v konzumní společnosti
Culture of life and culture of death in a consumer society
Abstract:
Práce se zabývá otázkou kultury života a kultury smrti v dnešní společnosti, označované jako společnost konzumní. Je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou po vymezení pojmu kultura z teologického hlediska pojednány tři rozdílné pohledy na problematiku kultury života a kultury smrti tak, jak je vidíme u papeže Jana Pavla II., teologa Hanse Künga a v teologii osvobození …moreAbstract:
Work deals with the question of the culture of life and culture of death in today´s society, known as a consumer society. Is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part of the definition of culture from a theological point of view discussed in three different views on the issue of the culture of life and culture of death, as we see in Pope John Paul II., Theologian Hans Küng …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 3. 2010
Accessible from:: 9. 3. 2010
Identifier:
15853
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Michal Opatrný, Dr. theol.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MARYŠKOVÁ, Jana. \textit{Kultura života a kultura smrti v konzumní společnosti}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Theology. 2010. Available from: https://theses.cz/id/teq4ra/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
MARYŠKOVÁ, Jana. Kultura života a kultura smrti v konzumní společnosti. Č. Bud., 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 09. 03. 2010
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 9. 3. 2010 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Teologická fakultaUniversity of South Bohemia in České Budějovice
Faculty of TheologyMaster programme / field:
Theology / Theology of Ministry
Theses on a related topic
-
Vliv marketingové komunikace na konzumní společnost
Daniel Sýkora -
Konzumní společnost a konzumní kultura
Hana Blahová -
Konzumní společnost jako hlavní faktor hospodářské expanze USA v 50. letech 20. století
Richard Suk -
Konzumní společnost - trh s oblečením
Tereza Kobrzková -
Konzumerismus a konzumní společnost na kosmetickém trhu
Trang Phuong Nguyen -
Umění a konzumní společnost
Petra Kuchařová -
Konzumní společnost a ideologie konzumu na finančních trzích
Tomáš Kundrát -
Štěstí, spotřeba a konzumní společnost
Radka Kutilová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights