„Die korrekte Aussprache öffnet die Tür zur Verständigung." Einstellungen von tschechischen DaF-Grundschullehrenden zur Rolle der Aussprache – Bc. Jan Kaláb
Bc. Jan Kaláb
Master's thesis
„Die korrekte Aussprache öffnet die Tür zur Verständigung." Einstellungen von tschechischen DaF-Grundschullehrenden zur Rolle der Aussprache
"Correct pronunciation opens the door to understanding." Beliefs of Czech GFL primary school teachers towards the role of pronunciation
Abstract:
This master's thesis analyses teacher’s beliefs towards the topic of pronunciation in German as a foreign language (GFL) lesson at Czech primary schools. It analyses the role of pronunciation in the learning process and its significance for language teaching. By recording and evaluating the teacher’s beliefs, the aim is to gain insights into how pronunciation is perceived in GFL lessons and to what …moreAbstract:
Diplomová práce zkoumá postoje vyučujících k tématu výslovnosti v hodinách němčiny jako cizího jazyka na základních školách v České republice. Analyzuje její roli a význam ve vyučovacím procesu. Záznamem a vyhodnocením postojů vyučujících si klade za cíl získat poznatky o tom, jak je výslovnost v hodinách německého jazyka vnímána a do jaké míry je začleněna do vyučovací praxe. Zvláštní důraz je v rámci …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sjed7/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: M.A. Johanna Dalsant
- Reader: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KALÁB, Jan. \textit{„Die korrekte Aussprache öffnet die Tür zur Verständigung.'' Einstellungen von tschechischen DaF-Grundschullehrenden zur Rolle der Aussprache}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/tgn929/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in German Language / Lower Secondary School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Motivace a rozvoj mluvení a psaní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka
Růžena Heřmánková -
Předložky ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Jana ŠKUBALOVÁ -
Hudba a písně ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka - jedna z možností aktivizace žáků
Jana Hrbáčková -
Možnosti využití filmu ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Barbora Kameníková -
Nácvik výslovnosti v kontextu výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka po angličtině
Alena NECHVÁTALOVÁ -
Jazykové biografie žáků s odlišným mateřským jazykem a jejich odraz ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Kateřina DOLEŽALOVÁ -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková