Firemní filantropie a korporátní společenská odpovědnost – Ing. Magdalena Čížková
Ing. Magdalena Čížková
Master's thesis
Firemní filantropie a korporátní společenská odpovědnost
Corporate Philanthropy and the Corporate Social Responsibility
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je zmapování stavu firemní filantropie a společensky odpovědného chování firem v České republice a okrajově i v zahraničí. Důraz je kladen na vysvětlení jejich vztahu, firemní motivace k nim a nastínění jejich skutečné praxe. První dvě kapitoly vymezují tato témata podle jejich jednotlivých složek, jejich přínosy a možná rizika a brzdy. Další dvě kapitoly prostřednictvím …moreAbstract:
The main subject of this diploma work is to map the situation of corporate philanthropy and social responsible conduct of companies in the Czech Republic and also abroad (in general). The attention is paid to the explanation their relations, corporate motivation to them and this work also outlines the actual practice. The first two chapters determinate these themes in accordance with their individual …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/y5s4i/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2007
- Supervisor: Ing. Mgr. Michal Veselý
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economic Policy and Administration / Public Economics
Theses on a related topic
-
Sociální podnikání v Jihočeském a Plzeňském kraji - dosavadní vývoj a východiska dalšího rozvoje
Kamila DVOŘÁKOVÁ -
Corporate Philanthropy in Small and Medium Enterprises
Eva Skřičková -
Venture Philanthropy a Velká Čtyřka
Lucie Onderková -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
The impact of corporate social responsibility on brand image
Dilara Kose -
Corporate Social Responsibility in a concrete firm
Chunyi Zhao