Návrh marketingové strategie pro leteckou společnost Travel Service – Ing. Barbora Prejzová
Ing. Barbora Prejzová
Bachelor's thesis
Návrh marketingové strategie pro leteckou společnost Travel Service
The suggestion for marketing strategy for Travel Service airlines
Abstract:
Tématem bakalářské práce je návrh vhodné marketingové strategie pro leteckou společnost Travel Service – Smart Wings. Analýza marketingu letecké společnosti Travel Service – Smart Wings, charakteristika trhu, určit cíle, porovnání s konkurencí v ČR a v Evropě, efektivnost letecké společnosti TVS. Stanovení marketingového mixu, SWOT analýzy. Závěrečná část se zaměřuje na zlepšení zjištěných nedostatků …moreAbstract:
The theme of my bachelor’s thesis is the suggestion of marketing strategy for Travel Service airlines. The marketing analysis of the Travel Service airlines, characterize market, goals, effectiveness of the Travel Service airlines. Determinate the marketing mix and SWOT analysis. The final part of the bachelor’s thesis is focused on improvement of deficiency. The thesis is supplemented by signs, appendices …moreKeywords
Marketingová strategie analýza SWOT PESTE PORTEROVA analýza marketingový mix konkurence segmentace positioning targeting marketingový mix 4P 4C komunikační mix marketingová komunikace letecká společnost obchodní plán marketingový plán spotřebitelský trh zákazníci podpora prodeje vztahy s veřejností (PR) sponzorství marketingové řízení marketingový průzkum marketingové cíle distribuce propagace. Marketing Strategy SWOT analysis PORTER’S Five Force model Marketing mix competition segmentation 4P’s – 4C’s marketing mix communications mix marketing communications airlines competitiveness sales plan marketing plan consumer market clients customers promotion public relations (PR) sponsorship marketing management marketing research marketing targets distribution propagation.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/rohf4/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2010
- Supervisor: doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D.
- Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
An Analysis of the Marketing Strategy of the Company HOME INTERIER s.r.o.
Markéta Šomodi -
Marketing Management and marketing planning
Tatiana Guselnikova -
Marketing Management and Marketing planning
Daria Komleva -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Marketingový mix 4C v podmínkách vybraného podniku
Vojtěch Esterka -
Marketing psychologie sportu a vztahy s veřejností
Patrik Vašíček -
Komparace nástrojů marketingové komunikace firmy XYZ s.r.o. s nástroji využívanými firmou Baťa a.s. do roku 1945
Lukáš Staněk -
Komunikace a vztahy s veřejností se zaměřením na chráněná území jižní Moravy
Žaneta Sahánková