Úspěšné, ale šokující a neetické reklamy – Ing. Ondřej Leplt, DiS.
Ing. Ondřej Leplt, DiS.
Master's thesis
Úspěšné, ale šokující a neetické reklamy
Successful, but shocking and unethical advertising
Abstract:
Dnešní svět je doslova přesycený reklamou. To je pravděpodobně jeden z důvodů, proč mnoho současných reklam, balancuje na hranici etičnosti. A právě etika v reklamě, je hlavním tématem této diplomové práce. Jejím dílčím cílem, je uvést konkrétní příklady šokujících či neetických reklam, které řešila Rada pro reklamu, včetně uvedení mého vlastního komentáře a názoru na každý jednotlivý případ. Hlavním …moreAbstract:
Today's world is utterly full of advertisement. This is probably one of the reasons, why many contemporary advertisements, teeter on the edge of ethics. And ethics in advertising is the main topic of this thesis. The sub-goal is to present concrete examples of shocking or unethical advertisements that were addressed by the Council for advertising, including putting my own comments and opinion on each …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2013
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/9199/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 8. 2013
- Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
- Reader: Ing. Eva Klánová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Dopad neetické marketingové komunikace na společnost jako spotřebitele
Nikol Tomášková -
Šokující reklama a její právní limity
Klára Guňková -
Marketing a etika v oblasti podnikání s informacemi
Michaela Růžičková -
Etika marketingového pracovníka
Kristína Hermanovská -
Etika a korektnost v reklamě
Daniela PLATZOVÁ -
Ethical Marketing
Inna Karachevtseva -
Strategický marketing včetně projektové studie
Lukáš Chytil -
Etika jako překážka firem v aplikaci neuromarketingu
Markéta Koláčková