Bc. Kamila Kuchynková
Bachelor's thesis
Etické aspekty v audiovizuální reklamě
Ethical aspects in Audiovisual Advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou etických aspektů v audiovizuální reklamě. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů etika a morálka, a to z důvodu uvedení do základní problematiky tématu. Zaměřuje se na reklamu, její charakteristiku, jaké druhy, cíle a funkce zastává v marketingové komunikaci. Práce se následně věnuje audiovizuální reklamě, co předchází její tvorbě a jaká média jsou …moreAbstract:
This Bachelor thesis deals with the issues of Ethical Aspects in Audiovisual Advertising. In order to introduce the basic issues of the topic, the theoretical part also focuses on explaining the concepts of ethics and morality. The theoretical part focuses on advertising, its characteristics, types and what goals and functions it stands for in marketing communication. The thesis then turns to Audiovisual …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/a9u9u/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2016
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingové postupy a jejich omezení z hlediska nekalé reklamy
Kateřina Šulcová -
Etické limity reklamy
Veronika Šilhanová -
Etické problémy reklamy ve vztahu k dětem v agendě české Rady pro reklamu
Jana Beničáková -
Etická a právní pravidla reklamy
Zuzana Machů -
Neetická reklama: posouzení rozhodnutí Rady pro reklamu
Pavel Mošnička -
Internetová reklama a internetový marketing: možnosti a řešení pro internetový obchod
Jiří Bayer -
Etické problémy reklamy ve vztahu k dětem v agendě české Rady pro reklamu
Jana Beničáková -
Manuál pro tvorbu právně nezávadné reklamy zaměřené na děti
Kateřina Jančová