Environmentální generativita v dospělosti – Mgr. Michaela Veberová
Mgr. Michaela Veberová
Master's thesis
Environmentální generativita v dospělosti
Environmental generativity in adulthood
Abstract:
Diplomová práce se zabývá konceptem environmentální generativity v dospělosti. Tento v psychologii poměrně nový koncept v sobě propojuje jedno z Eriksonových osmi životních vývojových stádií – generativitu a environmentalismus coby závazek vůči životnímu prostředí a proenvironmentální jednání. Cílem studie bylo blíže prozkoumat vztahy mezi generativitou a environmentalismem. Zjišťovali jsme souvislosti …moreAbstract:
The thesis deals with a concept of environmental generativity in adulthood. This concept, which is relatively new, interconnects one of the Erikson´s eight stages of psychosocial development – generativity and environmentalism as an commitment to environment and environmental action. The goal of this study was to examine more specifically relations between generativity and enrionmentalism. We found …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/up6yy/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 1. 2019
- Supervisor: PhDr. Katarína Millová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Lenka Vildová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Toyota a její odpovědnost vůči životnímu prostředí
Aleš Vavřina -
Pohřebnictví ve vztahu k životnímu prostředí
Michaela Pitnerová -
Program rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku
Renáta NOVÁKOVÁ VUKANOVIČOVÁ -
Sociální podnikání prospívající společnosti a životnímu prostředí v praxi firmy
Markéta Sukdoláková -
Význam životního prostředí a přírody v alternativních formách vzdělávání
Martina Řezanková -
Utváření vztahu dítěte k prostředí prostřednictvím tvorby
Michaela Marková