Hodnocení nástroje product placement v rámci mediální tvorby České televize – Barbora Čajková
Barbora Čajková
Bachelor's thesis
Hodnocení nástroje product placement v rámci mediální tvorby České televize
Evaluation of the product placement tool within the Czech television media production
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na product placement v rámci mediální produkce České televize. V literární rešerši jsou vymezeny hlavní pojmy a okruhy, kterých se téma práce týká. Zabývá se nejdříve obecněji marketingem, následně přechází přes komunikační mix a reklamu až k product placementu. V této problematice se dotkne odborných definic, nastíní historii a vývoj umístění produktu a seznámí s právní …moreAbstract:
The bachelor thesis is deals with the product placement of media production of the Czech television. In theoretical part the main concepts regarding product placement are described. The first part is aimed at general marketing, marketing mix, advertisement and product placement. The definitions, history and development of each particular part are stated and information about legal bodies, which supervise …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 11. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČAJKOVÁ, Barbora. \textit{Hodnocení nástroje product placement v rámci mediální tvorby České televize}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2015. Available from: https://theses.cz/id/u6mg89/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Product placement v současném televizním seriálu
Kryštof Kolesa -
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Hana Züglerová -
Cesta product placement na televizní obrazovku
Alžběta Bláhová -
Product placement v českém prostředí
Filip Řepa -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Tereza Nováková -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Magda Průšková -
"Product Placement" a "Branded entertainment" v komunikačním mixu
Pavel Zingl
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights