Jan Hrubý

Bachelor's thesis

Kritika hypotézy kritického období osvojování cizího jazyka: přehledová studie

Critique of Critical Period Hypothesis in Second Language Acquisition: Literature Review
Abstract:
The thesis focuses on the critique of the Critical Period Hypothesis in second language acquisition. The theoretical part defines the core concepts of both the second language acquisition and the Critical Period Hypothesis through the method of a historical overview. The practical part aims to review studies which provide results contradicting parts of the Critical Period Hypothesis.
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou hypotézy kritické periody v osvojování cizích jazyků. Teoretická část obsahuje definice základních konceptů, jež jsou použity ve studiu osvojování cizích jazyků a v hypotéze kritické periody. Cílem praktické části je poskytnutí souhrnu studií, jejichž výsledky existují v rozporu s hypotézou kritické periody.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 6. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Kateřina Keplová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hrubý, Jan. Kritika hypotézy kritického období osvojování cizího jazyka: přehledová studie. Pardubice, 2024. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická