Problematika edukace žáků s kombinovaným postižením – Bc. Kamila Vaňková
Bc. Kamila Vaňková
Master's thesis
Problematika edukace žáků s kombinovaným postižením
The problematics of education of pupils with multiple handicap
Abstract:
Diplomová práce „Problematika edukace žáků s kombinovaným postižením“ se zabývá výchovou a vzděláváním žáků s kombinovaným postižením na základní škole speciální. Práce je rozdělena do 4 kapitol. Dvě kapitoly jsou teoretického a dvě praktického charakteru. V první kapitole jsou vymezeny vybrané druhy zdravotního postižení. Druhá teoretická kapitola se zabývá edukací žáků na základní škole speciální …moreAbstract:
The Diploma thesis „The problematics of education of pupils with multiple handicap“ deals with the education of pupils with multiple handicap in special school. The thesis is divided into 4 chapters. Two chapters are theoretical and two practical. In the first chapter are defined selected types of handicaps. The second theoretical chapter deals with the education of pupils in special elementary school …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tvpe6/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 5. 2010
- Supervisor: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Aplicación de algunos elementos del plan Dalton en la enseñanza de ELE
Valerie Šebková -
Formy sociální integrace na Základní škole speciální a jejich vliv na rozvoj komunikačních dovedností u dětí s kombinovaným postižením
Lucie Šťastná -
Plán rozvoje dítěte s kombinovaným postižením ve třídě přípravného stupně základní školy speciální
Věra Šustáčková -
Motivace asistentů pedagoga u žáků s kombinovaným postižením na základní škole speciální
Radka Klučková -
Rozvoj dětí s kombinovaným postižením v základní škole speciální
Karolína VAŇKOVÁ -
Strategie vyučovacího procesu u žáků s poruchami autistického spektra v základní škole speciální
Veronika Hrabčíková -
Využití multismyslové místnosti Snoezelen u žáků s kombinovaným postižením na Speciální základní škole a praktické škole Chrudim
Monika Plotzová