Povědomí slyšících pedagogů základních škol pro sluchově postižené v České republice o kultuře Neslyšících – Bc. Tomáš Bogner
Bc. Tomáš Bogner
Master's thesis
Povědomí slyšících pedagogů základních škol pro sluchově postižené v České republice o kultuře Neslyšících
The knowledges of hearing teacher in elementary school for the deaf in the Czech Republic about Deaf Culture
Abstract:
Diplomová práce se zabývá povědomím slyšících pedagogů působících na základních školách pro sluchově postižené v České republice o kultuře Neslyšících. Vymezuje problematiku sluchově postižených, jejich komunikaci, v níž prioritní je mateřský jazyk neslyšících – český znakový jazyk. V diplomové práci se lze dozvědět o profilu jednotlivých základních škol pro sluchově postižené v České republice, o …moreAbstract:
This thesis deals with the awareness of hearing teachers working in elementary schools for the hearing impaired in the Czech Republic about the culture of the Deaf. It defines the issues of the hearing-impaired people and their communication, in which the native language of deaf people - Czech Sign Language - plays a major role. In this work one can find a profile of individual elementary schools for …moreKeywords
Sluchové postižení sluchové vady vymezení terminologie klasifikace sluchových vad komunikační formy český znakový jazyk znakovaná čeština prstová abeceda kultura Neslyšících základní školy pro sluchově postižené filosofie a charakteristika škol pedagog metody ve výuce výzkumné šetření. Hearing impairment hearing disorders definition of terminology classification of hearing disorders means of communication the Czech sign language the finger alphabet Deaf culture elementary schools for the hearing impaired the philosophy and characterization of the schools educator methods of teaching research.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rauvk/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2012
- Supervisor: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BOGNER, Tomáš. \textit{Povědomí slyšících pedagogů základních škol pro sluchově postižené v České republice o kultuře Neslyšících}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/ukb25d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
‘The Divine in Us’:Aristotle and Rand on the Motion
Martin Hooss -
Factors Predicting Burnout among Israeli-Arab Teachers in Elementary Schools
Ziyad Khuri -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
The Secondary School Students Who Are Hard-of-Hearing and Their Experience with English Language Learning at Elementary Schools
Tereza Kalivodová -
Teaching English conversation at elementary schools and parallel years at grammar schools
Veronika KALUŽOVÁ -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
ENGLISH LANGUAGE TEACHING TO MENTALLY IMPAIRED STUDENTS IN CZECH PRACTICAL SCHOOLS FOR CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Tomáš WALOSZEK