Využití marketingového výzkumu pro efektivní nastavení nástrojů marketingové komunikace – Bc. Michaela Klusáková
Bc. Michaela Klusáková
Master's thesis
Využití marketingového výzkumu pro efektivní nastavení nástrojů marketingové komunikace
Use of Marketing Research for Effective Marketing Communication Tools Set
Abstract:
Tato diplomová práce se v teoretické části zabývá specifiky marketingového mixu ve farmaceutickém průmyslu, vývoji nového léku a popisu rozsáhlé legislativy, která se na farmaceutický marketing vztahuje. V praktické části je využito marketingového průzkumu ke zjištění empirických údajů o tom, jak lékaři hodnotí nástroje marketingové komunikace farmaceutických firem, zejména osobní prodej prostřednictvím …moreAbstract:
This thesis in theoretical part deals with the specifics of marketing mix in the pharmaceutical industry, the development of a new drug, and a description of the extensive legislation of pharmaceutical marketing. In the practical part is used the marketing survey to collect the empirical data from doctors. The survey aims to find out how doctors evaluate the marketing communications tolls of pharmaceutical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/uhdr2/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Václav Forst, CSc.
- Reader: PhDr. Jana Matúšová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KLUSÁKOVÁ, Michaela. \textit{Využití marketingového výzkumu pro efektivní nastavení nástrojů marketingové komunikace}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2014. Available from: https://theses.cz/id/upr8qn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová