Bc. Michaela Klusáková

Master's thesis

Využití marketingového výzkumu pro efektivní nastavení nástrojů marketingové komunikace

Use of Marketing Research for Effective Marketing Communication Tools Set
Abstract:
Tato diplomová práce se v teoretické části zabývá specifiky marketingového mixu ve farmaceutickém průmyslu, vývoji nového léku a popisu rozsáhlé legislativy, která se na farmaceutický marketing vztahuje. V praktické části je využito marketingového průzkumu ke zjištění empirických údajů o tom, jak lékaři hodnotí nástroje marketingové komunikace farmaceutických firem, zejména osobní prodej prostřednictvím …more
Abstract:
This thesis in theoretical part deals with the specifics of marketing mix in the pharmaceutical industry, the development of a new drug, and a description of the extensive legislation of pharmaceutical marketing. In the practical part is used the marketing survey to collect the empirical data from doctors. The survey aims to find out how doctors evaluate the marketing communications tolls of pharmaceutical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2014
  • Supervisor: PhDr. Václav Forst, CSc.
  • Reader: PhDr. Jana Matúšová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní