Analýza marketingu firmy ve farmaceutickém průmyslu – Bc. Otto Boubín
Bc. Otto Boubín
Master's thesis
Analýza marketingu firmy ve farmaceutickém průmyslu
Analysis of corporate marketing in the pharmaceutical industry
Abstract:
Tato diplomová práce má za cíl analyzovat marketing ve farmaceutickém průmyslu. Vývoj a změny prostředí, specifika farmaceutického odvětví, marketingovou komunikaci, marketingovou strategii a chování zákazníků. Teoretická část práce se zaměřuje na základní oblasti marketingu, jeho nástroje, strategie a marketingový výzkum, tak jak jsou chápány v obecné rovině. Dále pak popisuje specifické vlastnosti …moreAbstract:
This thesis aims to analyze the marketing in the pharmaceutical industry. Development and environmental changes, the specifics of the pharmaceutical industry, marketing communication, marketing strategy and customer behavior. The theoretical part focuses on basic marketing, its tools, strategies and marketing research in general. Then the theoretical part describes the specific features of marketing …moreKeywords
Farmaceutická firma farmaceutický průmysl lékárník lékař léková politika marketing marketingová komunikace marketingová strategie marketingové nástroje marketingový mix pacient reklama Pharmaceutical company pharmaceutical industry pharmacist doctor medicines policy marketing communications marketing stratégy marketing tools marketing mix patient advertising
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/lkt4a/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2012
- Supervisor: Ing. Pavel Klička
- Reader: Ing. Miloslav Vaňák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Koncept reklamní strategie / kampaně farmaceutické společnosti XY v roce 2010
Libuše Drešlová -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan -
Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Ngoc Vu Hong -
Marketing communications management of a confectionery company in the context of the Covid-19 pandemic
Anna Klimenko -
Integrated Marketing Communications and company’s business plan
Pavla Denková -
Cross-cultural Adaptation of Digital Marketing Communications of International FMCG Companies in CEE
Egor Demtsev -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Roman Šimr