GenAI in SMEs: Navigating Implementation Challenges in Selected European Contexts – Lorenzo Santoro
Lorenzo Santoro
Diplomová práce
GenAI in SMEs: Navigating Implementation Challenges in Selected European Contexts
GenAI in SMEs: Navigating Implementation Challenges in Selected European Contexts
Anotace:
Tato práce se zaměřuje na překážky a výzvy malých a středních podniků (MSP) na italském trhu při zavádění nástrojů Generative AI (GenAI). Zkoumá různé překážky (technické, provozní a finanční, mimo jiné), se kterými se tyto podniky setkávají, a zdůrazňuje různé přístupy k přijetí GenAI v malých a středních podnicích.Abstract:
This thesis concentrates on the barriers and challenges small and medium enterprises (SMEs) in the Italian Market face in implementing Generative AI (GenAI) tools. It explores different obstacles (technical, operational, and financial among others) that these businesses encounter, highlighting different approaches to GenAI adoption in SMEs.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2024
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/93619
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2024
- Vedoucí: Karolina Anna Kania
- Oponent: Marcel Tkáčik
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93619
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
International Management
Práce na příbuzné téma
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík