Využití reklamy v učivu českého jazyka na 2. stupni ZŠ – Bc. Pavlína Zouharová
Bc. Pavlína Zouharová
Master's thesis
Využití reklamy v učivu českého jazyka na 2. stupni ZŠ
The use of advertising in the Czech language teaching at the second level of elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím reklamy (mediální výchovy) na druhém stupni základní školy. Je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Výchozí pro teoretickou část jsou kurikulární dokumenty (RVP ZV, Standardy pro základní vzdělávání), cílem je obsahová analýza vybraných řad učebnic českého jazyka, která je zaměřena na využití průřezového tématu Mediální výchova (konkrétně reklamy) autory …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the use of advertising (media education) at the second level of primary school. It is divided into two parts - theoretical and practical. The starting point for the theoretical part are curricular documents (RVP ZV, Standards for Basic Education), the aim is the content analysis of selected series of textbooks of the Czech language, which is focused on the use of the cross …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pvilp/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2019
- Supervisor: PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Sociální reklama, reklama neziskových organizací v ČR
Markéta Kujelová -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Reklama jako obraz kultury
Alena Povolná -
Reklama na tabákové výrobky
Jáchym Patloka -
Reklama na umění, umění v reklamě
Pavlína Fiala -
Reklama na sociálních sítích
Kateřina Frycová -
Reklama na sociálních sítích zaměřená na děti
Kamila Bartoňová -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Tereza Pantůčková