Translationese in fiction – a case study among Czech secondary school students – Bc. Petra Seidlová
Bc. Petra Seidlová
Diplomová práce
Translationese in fiction – a case study among Czech secondary school students
Translationese in fiction – a case study among Czech secondary school students
Anotace:
Tato diplomová práce se zaměřuje na jazyk překladu (tzv. translationese), jehož existenci a znaky popsalo již mnoho lingvistů a který se svými normami a principy liší od jazyka původního. Práce zkoumá, zda dané odlišnosti jazyka překladu dokáží identifikovat sami čtenáři, a zjišťuje, jaké konotace si s jazykem překladu asociují. Práce se inspiruje výzkumem finské teoretičky překladu Sonji Tirkkonen …víceAbstract:
This diploma thesis focuses on the language of translation (so called translationese), its existence and characteristics have been described by several linguists, which differs from the original (non translated) language by its norms and characteristics. The thesis mainly investigates whether the differences of translated language can be identified by readers and tries to find out what connotations …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/z0rfw/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2017
- Vedoucí: Mgr. Renata Kamenická, Ph.D.
- Oponent: Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Překladatelství a tlumočnictví / Překladatelství anglického jazyka
Práce na příbuzné téma
-
The Popularity of Private Tutoring among Czech Secondary School Students
Eva Vahlström -
Upper Secondary School Students' Motives and Preparation for the C1 Advanced
Daniela Paličková -
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Martina Ambrozová -
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
"Could you repeat IT?": Error Analysis of Pair Work Oral Production of Czech Secondary School Students
Miryana Georgieva Slavíková -
Postoje studentů středních škol k vysokoškolskému vzdělání se zaměřením na studenty středních odborných škol
Nikola FRANCÁKOVÁ -
Studenti středních škol a jejich závislost na sociálních sítích
Patrik KOLÁŘ -
Aspekty kariérní identity u českých studentů středních odborných škol s řemeslným zaměřením a studentů vysokých škol v období vynořující se dospělosti
Jana Máchová