Sabina Mátlová

Bachelor's thesis

Využití konceptu teritoriálního marketingu jako nástroje pro regionální rozvoj

The concept of territorial marketing as a tool for regional development
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku konceptu teritoriálního marketingu, konkrétně se zabývá marketingem měst. Hlavním cílem je zjištění aktuální pozice tohoto konceptu v rámci menších měst Jihomoravského a Zlínského kraje České republiky. Součástí práce je výzkum realizovaný za pomoci dotazníkového šetření a následně je prostřednictvím SWOT analýzy provedeno zhodnocení a srovnání menší a větší …more
Abstract:
The bachelor‘s thesis mainly focuses on the territorial marketing concept, precisely city marketing. The main aim is to determine the current position of this concept within smaller cities of the South Moravian Region and Zlinsky Region of the Czech Republic. The research is based on the questionnaires that detect the current situation of chosen cities and their approach towards city marketing. Afterwards …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Lucie Herbočková
  • Reader: prof. Ing. Jan Sucháček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta