Bc. Kateřina Machová
Master's thesis
Čtení u dětí s OMJ
Reading in Children with Different Mother Tongues
Anotácia:
Tato diplomová práce je zaměřena na porozumění vietnamskému psanému textu v porovnání s porozuměním českému psanému text u dětí s odlišným mateřským jazykem - vietnamštinou ve věku kolem 10 let. Hlavním cílem práce bylo srovnání kompetencí čtení v češtině jako druhém jazyce (L2) a v mateřštině dětí s odlišným mateřským jazykem a hlubší poznání vícejazyčných mluvčích a zejména pak fungování češtiny …viacAbstract:
This thesis is focused on understanding Vietnamese written text compared to understanding Czech written text in children at the age of about 10 years with a different mother tongue - in this case Vietnamese. The aim of this work was to compare the competences of reading in Czech as a second language (L2) and in the mother tongue of a children with different mother tongue and deeper knowledge of multilingual …viacKľúčové slová
odlišný mateřský jazyk druhý jazyk osvojování jazyka vietnamština čeština čtenářská gramotnost celkové porozumění textu práce s textem soustředěnost při čtení different mother tongue second language Vietnamese Czech language reading literacy complex text understanding work with text concentration at reading language learning
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 1. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bptbh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 2. 2021
- Vedúci: Mgr. Linda Doleží, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Netradiční metody a formy práce podporující porozumění textu u žáků 1. stupně ZŠ
Klára Růžičková -
Podpůrné učební materiály z předmětu český jazyk pro program
Martina Pavelková -
Reading literacy and extensive reading programmes within second language education
Dana Taušová -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Vliv dominantního jazyka komunity (češtiny) na osvojování jazyka dědictví z pohledu sociálních faktorů
Nariman Nabhani -
Reading literacy and extensive reading programmes within second language education
Dana Taušová