Ján Hromádka
Bakalářská práce
Analýza ziskovosti zákazníků
Customer profitability analysis
Abstract:
This bachelor thesis focuses on allocation of direct and indirect costs to customers in services providing company RH PARTNER plus s. r. o. The main goal is to calculate profitability of its customers by the use of modern method Activity-Based Costing, which is widely used for indirect cost allocation. Subsequently, the thesis deals with the interpretation of the findings and their possible implementation …víceAbstract:
Predmetom bakalárskej práce je priraďovanie priamych a nepriamych nákladov zákazníckym objektom v podniku RH PARTNER plus s. r. o poskytujúcom služby za účelom vyčíslenia ziskovosti jednotlivých zákazníkov. Dôraz je kladený na využívanie modernej metódy Activity-Based Costing používanej na alokovanie nepriamych nákladov jednotlivým objektom. Práca následne rieši, ako môže manažér získané výsledky využiť …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hwk0f/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2020
- Vedoucí: Ing. Eva Švandová, Ph.D.
- Oponent: Ing. Ladislav Šiška, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Podniková ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Customer Relationship Management - SW nástroje a jejich efektivní využití
Pavla Sklenářová -
Utilization Analysis of Customer Relationship Management in Indian Market
Dhruvin Chandrakant Panchal -
Introduction of Customer Relationship Management in a Packaging Company
Evgeniia Metlushka -
Customer Relationship Management in a particular company, contributions and design solution
Kadiatou Odeithiam -
Instagram social media as a Customer Relationship Management tool
Maria Tomchanka -
Zhodnocení využití Customer Relationship Managementu obchodní společnosti
Miloslav Fiala -
Customer Relationship Management
Tereza Otčenášková -
Using Customer Feedback for Improvements in Customer Experience Management
Jayesh Rane