Bc. Jan Hlaváček

Master's thesis

Segmentace trhu a analýza chování zákazníků

Market Segmentation and Customer Behaviour Analysis
Abstract:
V teoretické části práce je řešena především problematika chování zákazníků a segmentace trhu. V části praktické je obecně popsána současná situace společnosti Česká pošta, s.p., analyzována používaná segmentace zákazníků a také navržena segmentace nová, separátně pro ekonomické subjekty i populaci.
Abstract:
The theoretical part of the thesis deals mainly with problems of customer behavior and market segmentation. The practical part first generally describes the present situation of the Czech Post company and then analyzes currently used customer segmentation. As an output, a new segmentation design is given separately for corporate and private clients.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 9. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 11. 2013
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: Ing. Miloslav Šašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní