Ing. Marcela Hanáková
Master's thesis
Uvedení nového výrobku na český trh
Introduction of new product in the Czech market
Abstract:
Diplomová práce, jak již z názvu vyplývá pojednává o uvedení nového výrobku na český trh. Struktura práce je koncipována dle běžných konvencí. První část tvoří teoretické poznatky z oblasti procesu marketingového řízení. Dále je popsáno z teoretického hlediska využití marketingového mixu ve spojení s uvedením výrobku na trh a obsah a podstata marketingového plánu. Následuje vlastní praktická část v …moreAbstract:
As the name implies, my MA thesis focuses on the introduction of a new product on the Czech market. The thesis has a standard academic structure. The first section presents theories of marketing and the use of a marketing mix in relation to a product introduction to the market, together with the contents and nature of a marketing plan. It is followed by a practical section featuring a marketing plan …moreKeywords
Klíčová slova marketinkový plán situační analýza segmentace trhu marketingový mix analýza konkurence SWOT analýza proces marketingového řízení životní cyklus výrobku marketingové strategie marketingová komunikace Keywords marketing plan situation analysis market segmentation marketing mix competition analysis SWOT analysis proces sof marketing operatition produkt life cycle marketing strategy marketing communication
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ede1k/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2009
- Supervisor: Ing. Marcela Zamazalová
- Reader: Mgr. Jiří Amler
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Analýza marketingové komunikace vybraného gastronomického zařízení
Nadiya Yurkovska -
Úloha marketingové komunikace v marketingovém řízení města a obce
Alexey Makarov -
Sociální funkce marketingové komunikace
Anastasiya Tretyakova -
Event marketing a jeho místo v rámci marketingové komunikace
Indira Dairova -
Organic Digital Marketing Plan for the HORAMI Academy
Thi Gia Khanh Ong -
Analýza a tvorba marketingového plánu produktu České spořitelny;
Simona Ďurčová -
Proces marketingového plánování podniku a formulace změn marketingového plánu
Ladislav Tesařík -
Analýza a tvorba marketingového plánu produktu České spořitelny;
Simona Ďurčová