Bc. Ludmila Rybářová

Master's thesis

Využití strukturovaného učení ve vzdělávání žáků s mentálním postižením

The Use of Structural Learning in Education of Pupils with Intellectual Disabilities
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím strukturovaného učení u žáků s mentálním postižením.Teoretická část vymezuje a definuje mentální postižení, etiologii, klasifikaci a diagnostiku mentálního postižení. Popisuje specifika a systém edukace žáků s mentálním postižením, charakteristiku a principy strukturovaného učení. Praktická část diplomové práce obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, při kterém byly …more
Abstract:
Master thesis deals with structural learning of the pupils with intellectual disabilities. Theoretical part defines the intellectual disabilities, etiology, classification and diagnostics of the disabilities. It describes specifics and educational system of the pupils, characteristics and principles of the structural learning. Practical part contains qualitative research, in which the improvements …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2012
  • Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Jana Nováková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta