Bc. Ondřej Pavelek

Master's thesis

Brand management v teorii politického marketingu

Brand management in political marketing theory
Abstract:
Oblast brand managementu je od období po druhé světové válce ostře sledovaným tématem na poli ekonomického marketingu v souvislosti s korporátní kulturou a postupnou globalizací trhu. Tato práce se pokouší objasnit oblast té části teorie marketingu, která se začíná přenášet do oblasti politických věd, kdy se strany se čím dál tím více začínají chovat jako korporátní společnosti a vznikají tak první …more
Abstract:
The area of brand management is since World War Two one of the economical marketing fields that are watched the most. This fact is strongly connected with the raise of corporate culture and market globalization. This thesis tries to explain that part of marketing theory which is used in theory of political marketing and describe situation when parties start to behave like a corporate companies which …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2009
  • Supervisor: doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Michal Pink, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií