Land art a street art jako nástroje aplikace environmentální výchovy do výchovy výtvarné – Bc. Bohdana Kalinová
Bc. Bohdana Kalinová
Diplomová práce
Land art a street art jako nástroje aplikace environmentální výchovy do výchovy výtvarné
Land art and street art as tools for application environmental education into art education
Anotace:
Obsahem práce je objasnění možného přístupu k vyučování environmentální výchovy ve výtvarné výchově. Práce se nejprve věnuje rozboru obou výchov a snaží se najít společná východiska. Těmi jsou prohloubení environmentální senzitivity a změna pohledu na estetiku přírody. Obě tato východiska se snaží o změnu vnímání člověka jako pána tvorstva a smazání hranic protipólnosti kultury a světa přírody. Jako …víceAbstract:
The focus of this diploma work is clarifying of possible approaches to teaching environmental eductaion in the art education. In the beginning we analyze both subjects and look for the mutual way. These are deepening of environmental sensibility and different view on aesthetics of nature. Both these ways tries to change the reception of human as a master of creation and erasure of borders between culture …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 6. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/e5iam/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2013
- Vedoucí: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jan Špaček
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství estetické výchovy pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Environmentální senzitivita u dětí předškolního věku na Sokolovsku
Petra BENÍŠKOVÁ -
Environmentální senzitivita a postoje dětí v mateřských školách
Lucie SOKOLOVÁ -
Environmentální senzitivita předškolních dětí a její srovnání v rámci venkovských a městských mateřských škol.
Petra POHANOVÁ -
Terénní výuka jako prostředek formování environmentální senzitivity
Tereza Šípková -
Možnosti využití vybraných přírodních lokalit v Ústí nad Labem pro rozvoj environmentální senzitivity dětí předškolního věku
Věra PIŽLOVÁ -
Longitudinální studie environmentální senzitivity žáků prvního stupně základní školy
Anna NOVOTNÁ -
Chodím, prožívám, vyprávím. Tematická analýza dálkové pěší turistiky v environmentální perspektivě
Tereza Navrátilová -
Výtvarná výchova a žáci s poruchou barvocitu
Anna Kučerová