Mgr. Lýdie Brázdová

Bachelor's thesis

Hodnocení začlenění žáka se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy

Evaluation of inclusion of pupil with special education needs to common physical education
Abstract:
Bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru. Tématem práce je začlenění žáka se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy. První část práce je zaměřená na současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice. Dále jsou v práci popsány čtyři diagnózy - porucha autistického spektra, porucha pozornosti a hyperaktivity, mentální retardace a dětská mozková obrna, které …more
Abstract:
This bachelor thesis is a theoretical and empirical nature. The theme of the thesis is the inclusion of pupil with special education needs to common physical education. The first part of the thesis is focused on the current state of inclusive education in the Czech Republic. Furthermore, the thesis described four diagnoses - autism spectrum disorder, attention deficit hyperactivity disorder, mental …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jana Sklenaříková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií