Code-switching in frontal teaching in an EFL upper secondary classroom – Bc. Nikola Kupčíková
Bc. Nikola Kupčíková
Diplomová práce
Code-switching in frontal teaching in an EFL upper secondary classroom
Code-switching in frontal teaching in an EFL upper secondary classroom
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá používáním mateřštiny ve výuce anglického jazyka. Konkrétně se práce soustředí na přepínání do mateřského jazyka učitelem při frontální výuce na jedné ze středních škol v České republice. Výzkumná otázka zní: jak učitel přepíná do mateřského jazyka a jak na toto přepínání studenti reagují? Pomocí konverzační analýzy práce je v práci analyzováno 12 vybraných ukázek, které …víceAbstract:
This diploma thesis deals with the issue of using the mother tongue in English language classes by examining how the teacher code-switches in frontal teaching in an EFL classroom in a Czech upper-secondary school. Using conversation analysis as a research method, the data analysis presents 12 sequences, in which the teacher uses L1 for several purposes. The goal of this data analysis is to examine …víceKeywords
code-switching classroom interaction conversation analysis ELT EFL upper-secondary school English language teaching English as a foreign language frontal teaching whole-class interaction institutional dialogue střídání kódů interakce ve třídě konverzační analýza výuka anglického jazyka střední škola frontální výuka
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 1. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vzt6j/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2020
- Vedoucí: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The Role of Video Games in Alleviating Foreign Language Anxiety for Czech English Learners
Zuzana Görnerová