Srovnání vybraných anglických a českých učebnic angličtiny na úrovních A1 až A2 podle SERRJ – přístupy k prezentaci a procvičení učiva. – Karolína Vacíková
Karolína Vacíková
Bachelor's thesis
Srovnání vybraných anglických a českých učebnic angličtiny na úrovních A1 až A2 podle SERRJ – přístupy k prezentaci a procvičení učiva.
Comparison of selected English and Czech coursebooks of English at the levels A1 to A2 of CEFRL - approaches to language presentation and practice
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výběrem vhodné anglické učebnice pro výuku dospělých studentů a srovnáním několika vybraných učebnic angličtiny. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem čerpala z několika odborných publikací, které se alespoň z části či celkově věnují učebnicím. V teoretické části jsem se zaměřila na specifické potřeby dospělých studentů, ale také …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with selection of an appropriate English coursebook for teaching adult learners and with comparison of selected English coursebooks. This thesis is divided into a theoretical and practical part. In the theoretical part, I drew from a number of expert publications which at least in part or as a whole pay attention to coursebooks. In the theoretical part, I focused on specific …moreKeywords
Klíčová slova učebnice cizího jazyka jazykové vzdělávání dospělých funkce učebnice principy jazykového vzdělávání výběr učebnice hodnocení učebnice Key words coursebooks of foreign language adult language education roles of coursebook principles of language education choice of coursebook evaluation of coursebook
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2012
Identifier:
http://is.akcentcollege.cz/th/4333/ac_b/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 9. 2012
- Supervisor: PaedDr. Dana Hánková, Dip.RSA
- Reader: PhDr. Helena Linková, Dip.RSA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VACÍKOVÁ, Karolína. \textit{Srovnání vybraných anglických a českých učebnic angličtiny na úrovních A1 až A2 podle SERRJ – přístupy k prezentaci a procvičení učiva.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Prague City University. 2012. Available from: https://theses.cz/id/wm21g8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT CollegeAKCENT College
Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English as a Foreign Language
Theses on a related topic
-
Analysis of Coursebooks for Very Young Learners
Marta Pasková -
A Cross-Cultural Analysis of Literature Education in Czech and American Middle School
Kateřina Glučová -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Drama in Learning English as a Foreign Language
Lucie Moravčíková -
Teaching English as a Foreign Language in Kindergartens
Iveta Andělová -
Drama and dramatization in foreign language teaching
Tereza Zahrádková -
Montessori education-focus on foreign language education within the Montessori system
Irena Lněničková -
Autoregulace učení a strategie učení cizím jazykům v kontextu jazykového vzdělávání českých vojenských profesionálů
Jana Rozsypálková