Osobnost tiskového mluvčího jako předpoklad úspěšné komunikace firmy – Bc. Lucie Radová
Bc. Lucie Radová
Master's thesis
Osobnost tiskového mluvčího jako předpoklad úspěšné komunikace firmy
The Personality of the Pressagent as a Presumption of Effective Company Communication
Abstract:
Diplomová práce se komplexně zaměřuje na vymezení pojmu profese tiskový mluvčí a prostředí, ve kterém působí. Primárně se orientuje na všeobecný rozbor tohoto pojmu, na jeho teoretická východiska a přibližuje souvislosti a podstatu této profese. Podrobněji je zaměřena na oblasti marketingové komunikace (Public relations, Media Relations a Press Relations), kde je role tiskového mluvčího definována …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on complex definition of the profession of the press officer and the environment of his working. It primarily focuses on a general analysis, theoretical background and closer describes the context and nature of this profession. The thesis is in more detail focused on the area of marketing communication (public relations, media relations and press relations) where the role …moreKeywords
Tiskový mluvčí public relations media relations press relations profil osobnosti psychologický profil osobnosti typologie osobnosti komunikace firmy nástroje komunikace komunikační kanály.Press officer profile of personality psychological profile of personality typology of personality communication of company communication channels.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/g95yd/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2012
- Supervisor: Ing. Jitka Černá
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Impulsivity profile and rTMS treatment of impulsivity in patients with borderline personality disorder
Pavla Linhartová -
Komunikace a typologie člověka
Vanda Vecková -
Komunikace a typologie člověka
Alena Pitašová -
Marketingová komunikace neziskové organizace
Iveta Doležalová -
Vliv marketingové komunikace na diferenciaci životního stylu v současné české společnosti
Andrea Lukešová -
Marketingová komunikace a online generace
Soňa Babánková -
Prostředky marketingové komunikace pro vybranou cílovou skupinu – senioři
Filip Englich -
Marketingová komunikace v podmínkách neziskové organizace
Martina Zdražilová Heberová