Dominika Jungová
Bachelor's thesis
Psychologie reklamy
Psychology of advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem reklam na spotřebitele z hlediska psychologie. Konkrétně vlivem vybraných reklam na nealkoholický nápoj Coca-Cola. Práce je rozdělena do dvou částí. Na teoretickou a empirickou. Teoretická část začíná samotným vymezením marketingu a jeho pojmů. Dále se podrobněji zabývá reklamou a její historií. Pokračuje zaměřením na média a jeho druhy, také nás seznámí se značkou …moreAbstract:
The bachelor degree thesis deals with the impact of advertisements on consumers from the view of psychology. More specifically, the impact of selected advertisements on the non-alcoholic drink of Coca-Cola. The thesis is divided into two parts, a theoretical one and an empirical one. The theoretical part starts with the definition of marketing and its terminology, and continues in more detail with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ing. Pavel Michálek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Roman Šimr -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech (Reality Marketing - marketingová komunikace vybraného produktu)
Lucie Kratochvílová -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech – entertainment marketing (projekt dramaturgie, produkce a marketingové komunikace eventu)
Kamila Urbánková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights