Bc. Aleksandra Stojanovik

Master's thesis

Conducting repair in an advanced EFL secondary school classroom

Conducting repair in an advanced EFL secondary school classroom
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá opravné strategie používané učitelkou a jejími studenty ve třídě s pokročilou úrovni výuky angličtiny na střední škole v České republice. K transkripci a detailní analýze souboru dat sestávajícího se ze 180 minut videonahrávek interakce ve třídě byla použitá metodologie konverzační analýzy. Z těchto dat bylo vybráno 10 ilustrativních příkladů opravných sekvencí, které jsou …more
Abstract:
This diploma thesis explores repair strategies used by the teacher and her students in an advanced EFL secondary school classroom in the Czech Republic. The methodology of Conversation Analysis was used to transcribe and analyze in detail a dataset comprising 180 minutes of video recordings of classroom interaction. The thesis presents 10 illustrative examples. The results show that repair is initiated …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2022
  • Supervisor: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
  • Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta