Barbora Jitka Denigerová
Bachelor's thesis
Marketing v neziskovém sektoru
Marketing in the non-profit sector
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá neziskovým sektorem v České republice a různými formami propagace, které neziskové organizace využívají. V první, teoretické části práce obsahuje specifikaci daného tématu, jeho dělení, způsoby fungování v rámci českého prostředí a financování. Dále se věnuje strategickému plánování aktivit a marketingovému mixu v organizacích. V druhé části práce přibližuje činnosti pěti …moreAbstract:
This bachelor’s thesis deals with the non-profit sector in the Czech Republic and the various forms of promotion non-profit organisations use. The first, theoretical part of the thesis contains a specification of the given topic, it’s division, it’s functioning in the czech context and financing. Furthermore it focuses on strategic planing of activities and marketing mix in organisations. The second …moreKeywords
Neziskový sektor neziskové organizace nadace senioři péče o seniory fundrasing marketingová komunikace reklamní sdělení financování dotace marketingová strategie propagace non-profit sector non-profit organizations foundations seniors elderly care marketing communication advertising message financing subsidies marketing strategy promotion.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/pjsnb/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2019
- Supervisor: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.
- Reader: Ing. Miloslav Vaňák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Online marketing communication of non-profit organizations with focus on cancer awareness
Jana Sklenářová -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Analýza aktuálních způsobů komunikace a návrh modelu komunikace v budoucnosti
Vladimír Kopal -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Marketingová strategie vybrané neziskové organizace
Tomáš Kolomazník