Antonio Veljanoski
Diplomová práce
Mezi životem a smrtí
Between life and death
Anotace:
Tato diplomová práce je zaměřena na filmové scény či sekvence, ve kterých hlavní postavy přestupují ze života do smrti (tj. umírají) a naopak ze smrti do života. Práce obsahuje shrnutí a rozbory těchto scén jak z hlediska střihového a psychologického, tak z hlediska formálního. V této práci jsou uvedeny pouze nejzásadnější příklady ze světové kinematografie. Ve výběru sekvencí jsou obsaženy nejrůznější …víceAbstract:
This diploma thesis is focused on film scenes or sequences in which the main characters move from life to death (i.e. they die) and from death to life. The thesis contains a summary and analysis of these scenes from editorial and psychological point of view, as well as from formal point of view. This thesis presents only the most basic examples of the world cinematography. Sequence selection includes …víceKlíčová slova
rakouská kinematografieKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
japonská kinematografieKlíčová slova
makedonská kinematografieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
střihová skladbaKlíčová slova
hraný filmKlíčová slova
smrtKlíčová slova
psychologické aspektyKlíčová slova
filmová teorie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2018
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/10141
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2018
- Vedoucí: Karel MALIMÁNEK
- Oponent: Ivo TRAJKOV
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 22. 11. 2018 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Ekonomické aspekty americké kinematografie v kontextu pandemie covid-19
Ivan Major -
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Americká propaganda v moderní kinematografii
Jan VAVŘÍK -
Významný směr či hnutí v dějinách evropské kinematografie: Spaghetti western - evropské pojetí amerického žánru
Roman FREIBERG -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Sociální konstrukce sériového vraha v americké kinematografii na přelomu 20./21. století
Veronika LOHNICKÁ