Antonio Veljanoski
Master's thesis
Mezi životem a smrtí
Between life and death
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na filmové scény či sekvence, ve kterých hlavní postavy přestupují ze života do smrti (tj. umírají) a naopak ze smrti do života. Práce obsahuje shrnutí a rozbory těchto scén jak z hlediska střihového a psychologického, tak z hlediska formálního. V této práci jsou uvedeny pouze nejzásadnější příklady ze světové kinematografie. Ve výběru sekvencí jsou obsaženy nejrůznější …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on film scenes or sequences in which the main characters move from life to death (i.e. they die) and from death to life. The thesis contains a summary and analysis of these scenes from editorial and psychological point of view, as well as from formal point of view. This thesis presents only the most basic examples of the world cinematography. Sequence selection includes …moreKeywords
rakouská kinematografieKeywords
americká kinematografieKeywords
japonská kinematografieKeywords
makedonská kinematografieKeywords
analýzy filmových dělKeywords
střihová skladbaKeywords
hraný filmKeywords
smrtKeywords
psychologické aspektyKeywords
filmová teorie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2018
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/10141
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2018
- Supervisor: Karel MALIMÁNEK
- Reader: Ivo TRAJKOV
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 22. 11. 2018 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Theses on a related topic
-
Ekonomické aspekty americké kinematografie v kontextu pandemie covid-19
Ivan Major -
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Americká propaganda v moderní kinematografii
Jan VAVŘÍK -
Významný směr či hnutí v dějinách evropské kinematografie: Spaghetti western - evropské pojetí amerického žánru
Roman FREIBERG -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Sociální konstrukce sériového vraha v americké kinematografii na přelomu 20./21. století
Veronika LOHNICKÁ