Use of L1 and L2 in Teaching English to Very Young Learners – Bc. Lenka Nováková
Bc. Lenka Nováková
Bachelor's thesis
Use of L1 and L2 in Teaching English to Very Young Learners
Use of L1 and L2 in Teaching English to Very Young Learners
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zvážit užití mateřského jazyka a druhého cizího jazyka ve výuce anglického jazyka dětí předškolního věku. Práce se zabývá komunikačními schopnostmi této skupiny žáků. Práce sestává ze dvou částí. První část je teoretická, zabývající se užitím mateřského a cílového jazyka ve výuce anglického jazyka se zaměřením na průběh výuky, žáka učícího se cizí jazyk, vývoj žáka a …moreAbstract:
The aim of this Bachelor thesis is to consider the use of the first language (L1) and the second language (L2) in teaching English to very young learners. It is particularly concerned with speaking skills of this group of learners. The thesis consists of two parts. The first part focuses on the general use of L1 and L2 in English classes and it takes a general look into language teaching, focusing …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rzds7/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 5. 2017
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá
- Reader: Mgr. Gabriela Oaklandová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Music and Singing in Relation to Foreign Language Acquisition and Learning
Tímea Petrovičová -
Use of Digital Media in Foreign Language Acquisition
Szaszková Szaszková -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Osvojování druhého jazyka. Teorie osvojovaní druhého jazyka – porovnání z hlediska jazykového transferu z rodného jazyka.
Magda Pecnová -
Osvojování mateřského jazyka v kontextu výuky cizího jazyka v předškolním věku
Ludmila Bulínová -
Role mateřského jazyka v koncepci komunikativní didaktiky a možnosti její realizace při výuce německého a anglického jazyka na základních školách v ČR
Veronika Husová -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová