Analýza komunikační schopnosti u dítěte s Downovým syndromem – Mgr. Ivana Oralová
Mgr. Ivana Oralová
Bachelor's thesis
Analýza komunikační schopnosti u dítěte s Downovým syndromem
An Analysis of Communication Skills of a Child with Down Syndrome.
Abstract:
Bakalářská práce „Analýza komunikační schopnosti dítěte s Downovým syndromem“ sleduje vývoj komunikační schopnosti u dítěte s Downovým syndromem v různých vývojových obdobích, v průběhu předškolního vzdělávání a po nástupu do základní školy praktické. Obsahuje kazuistiku případu a vychází z analýzy dokumentů a rozhovorů s pedagogy, logopedkou a matkou dítěte. Teoretická část práce seznamuje s etiologií …moreAbstract:
Bachelor's thesis „ An Analysis of Communication Skills of a Child with Down Syndrome “ monitors development of communication skill of a child with Down syndrome in different developmental periods, in the course of preschool education and after entrance to practical elementary school. It contains casuistry of the case and is based on an analysis of documents, and conversations with teachers, a speech …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i8ao2/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education - Communication Techniques
Theses on a related topic
-
Analýza lexikálně-sémantické jazykové roviny u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole
Martina Čepová -
Analýza projektu zaměřeného na rozvoj lexikálně-sémantické jazykové roviny u dětí v běžné mateřské škole
Jitka Matoušová -
Ontogeneze řeči u dětí v bilingvním prostředí
Marie Hošťálková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková