Dyslexic Pupils and Lessons of English Language – Bc. Andrea Vymazalová
Bc. Andrea Vymazalová
Master's thesis
Dyslexic Pupils and Lessons of English Language
Dyslexic Pupils and Lessons of English Language
Abstract:
Tato diplomová práce si vzala za cíl prozkoumat situaci dyslektických žáků na klasické základní škole, jejich konkrétní projevy této diagnózy, motivaci, postoje a pocity vztahující se ke vzdělávání a realitu vzdělávání žáků s dyslektickými obtížemi z pohledu učitele. Teoretická část této práce vysvětluje příčiny vzniku dyslexie, zabývá se vybranými problémy, které mohou zažívat lidé s dyslexií a nabízí …moreAbstract:
The aim of this master’s thesis is to discover and portray a picture of dyslexic pupils in an ordinary Czech primary school, their symptoms, motivation, believes and feelings and the reality of schooling children with these difficulties from the point of view of a teacher. The theoretical part is explaining the cause of dyslexia, discusses some difficulties the dyslexic people might face and offers …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mmubh/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
VYBRANÉ ETICKÉ PROBLÉMY SPOJENÉ S LÉČBOU LIDÍ S PSYCHICKÝM ONEMOCNĚNÍM Z POHLEDU KŘESŤANSKÉ ETIKY
Miroslav ŠKODA -
Výchovná práce s žáky středních škol s psychickými problémy v době pandemie COVID-19
Klára Zajícová -
Postoj zdravotníků k používání osobních ochranných pracovních pomůcek při kontaktu s pacienty s podezřením na onemocnění Covid-19
Jiří Roman -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Learning Styles and Learning Strategies of Gifted Students in English Lessons
Hana Chlubná -
Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English
Andrea Šimečková -
Vocabulary Learning Strategies in Independent Learning Environments
Tereza Tkáčová -
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Markéta Čechová