Mgr. Zuzana Mifková
Master's thesis
Inkluze žáka s poruchami chování
Inclusion pupils with conduct disorders
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice inkluze žáků s poruchami chování na 1. stupni základní školy. V teoretické části vymezuje pojmy, které souvisí s tématem práce, jako je inkluze, heterogenita a porucha chování. Dále se zabývám právním zakotvením inkluzivního vzdělávání v České republice. V části o filozofii inkluzivního vzdělávání nastiňuje možnosti začlenění žáků s poruchami chování. Cílem praktické …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of Inclusion pupils with conduct disorders of elementary school. The theoretical part defines terms, which related with topic work such as inclusion, heterogenity and conduct disorders. It further sketches of the legal regulation inclusive education in Czech Republic. In the section about philosophy of inclusive education suggest the possibilities inclusion pupils …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hcmpq/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Hana Filová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Školní vzdělávací program "Začít spolu" v mateřské škole v kontextu dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Erika TOMKOVÁ