Sprachlernspiele für Schüler/innen mit sozialer Phobie im DaF-Unterricht – Bc. Edita Okamurová
Bc. Edita Okamurová
Bachelor's thesis
Sprachlernspiele für Schüler/innen mit sozialer Phobie im DaF-Unterricht
Language learning games for students with social phobia in GFL lessons
Abstract:
The thesis deals with students with social phobia and with games in GFL-lessons as a therapeutic element. The theoretical part presents knowledge about social phobia and the specifics of adolescence. It also informs about games in foreign language teaching. The practical part contains educational games, which I created based on the theoretical part. In the empirical part I present the feedback on the …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá žáky se sociální fobií na 2. stupni ZŠ (či odpovídajících stupních gymnázia) a hrou ve výuce němčiny jako terapeutickým prvkem. Teoretická část představuje poznatky o sociální fobii a specifikách dospívání. Dále se zabývá hrami ve výuce cizího jazyka. Praktická část obsahuje vlastní vytvořené výukové hry vycházející z teoretických poznatků. Cílem závěrečné empirické části …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sbz9a/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2022
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / German Language for Education
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Intercultural Communication Challenges in Learning Chinese as a Second Language
Gabriela Gábrišová -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Motivace a rozvoj mluvení a psaní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka
Růžena Heřmánková -
Předložky ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Jana ŠKUBALOVÁ -
Hudba a písně ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka - jedna z možností aktivizace žáků
Jana Hrbáčková