Bc. Edita Okamurová

Bachelor's thesis

Sprachlernspiele für Schüler/innen mit sozialer Phobie im DaF-Unterricht

Language learning games for students with social phobia in GFL lessons
Abstract:
The thesis deals with students with social phobia and with games in GFL-lessons as a therapeutic element. The theoretical part presents knowledge about social phobia and the specifics of adolescence. It also informs about games in foreign language teaching. The practical part contains educational games, which I created based on the theoretical part. In the empirical part I present the feedback on the …more
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá žáky se sociální fobií na 2. stupni ZŠ (či odpovídajících stupních gymnázia) a hrou ve výuce němčiny jako terapeutickým prvkem. Teoretická část představuje poznatky o sociální fobii a specifikách dospívání. Dále se zabývá hrami ve výuce cizího jazyka. Praktická část obsahuje vlastní vytvořené výukové hry vycházející z teoretických poznatků. Cílem závěrečné empirické části …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2022
  • Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta