Karolína Čejková
Bakalářská práce
Cinema of transgression
Cinema of transgression
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá americkým volným hnutím z 80. let s názvemCinema Of Transgression. Zkoumá filmová díla stěžejních tvůrců Nicka Zedda,Richarda Kerna a Davida Wojnarowicze. Práce se snaží analyzováním jednotlivýchděl nalézt společné výrazové prostředky, které jednotliví filmaři používalike konfrontaci diváka. Díky nastínění samotného pojmu transgrese v interpretaciGeorgese Bataille, nabízí …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with loose American group of filmmakers from 80s whichis called Cinema of Transgression. It explores films of Nick Zedd, Richard Kern andDavid Wojnarowicz. The thesis is trying to find a common formal practise whichwere used by the filmmakers to confront the viewer. Thanks to light explanationof the term transgression, in interpretation of Georges Bataille, reader can viewthose …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
80. léta 20. století
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 8. 2018
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/10158
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 9. 2018
- Vedoucí: Jan DAŇHEL
- Oponent: Martin BLAŽÍČEK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 19. 12. 2018 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Komunistická podprahová propaganda ve filmové tvorbě pro děti a mládež v 80. letech 20. století
Daniel Marek -
Animácia a jej prínos žánru kyberpunku od 80. rokov 20. storočia po súčasnosť
Petra Feňďová