Marketingová funkce obalu ve vybraném podniku – Ing. Terezie Kouřilová, B.A.
Ing. Terezie Kouřilová, B.A.
Master's thesis
Marketingová funkce obalu ve vybraném podniku
Marketing function of package in the chosen enterprise
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je problematika marketingové funkce obalu, zaměřená na spotřebitelské obaly čaje. V obecné rovině se věnuje charakteristice jednotlivých funkcí obalu s důrazem na jeho marketingové působení, zkoumá roli obalu v marketingové teorii a v nákupním rozhodování spotřebitelů. Následuje popis vývoje a současných trendů na českém čajovém trhu. Praktická část obsahuje zejména analýzu …moreAbstract:
This dissertation is concerned with marketing function of packaging, focusing on consumer packaging of tea. On the theoretical level, the paper deals with analysis of individual functions of packaging, emphasizing its marketing influence, and also with the role of packaging in the theory of marketing and in the shopping decision-making. Then the development of the Czech tea market and the current trends …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xck61/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2008
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Marketingový mix a společnost OKSystem a.s.
Alena Frýdlová -
Evaluace dosavadní marketingové strategie a vyhodnocení jejího souladu s marketingovým plánem výrobní společnosti POEX Velké Meziříčí, a.s.
Luboš Caninec -
Marketingový mix malého a středního podniku
Zuzana Šestáková -
Marketingový mix společnosti TRESTLES, a.s.
Tomáš Bosák -
Marketing měst a obcí v praxi. Kdo se ve městech a obcích zabývá jejich marketingem a co obsahuje jeho/jejich práce?
Zuzana Benedyktová -
Marketingový mix a jeho využití konkrétní fotografkou
Tomáš Bártů -
Marketingový mix a inovace v pizzerii Vosíme
Petr Navrátil -
Marketingový a komunikační mix Národní galerie Praha a Státního muzea Ermitáž
Katarína Krátka