Strategie učení cizímu jazyku – Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Disertační práce
Strategie učení cizímu jazyku
Foreign Language Learning Strategies
Anotace:
Strategie učení cizímu jazyku (CJ) hrají v procesu celoživotního učení CJ klíčovou roli. Významné jsou z pedagogického hlediska, neboť jejich používaní lze cíleně ovlivňovat. Práce se zabývá kvantitativním výzkumem strategií učení CJ pomocí dotazníku, inventáře strategií, techni-ky nestrukturovaných volných výpovědí, skupinových interview a interview s učiteli CJ. Pomocí dotazníku a inventáře bylo …víceAbstract:
Foreign language learning strategies (FLLS) play a very important role in a process of long life learning of foreign languages. They are very important from the pedagogical point of view because it is possible to influence their usage and realize a FLLS training program. 606 students of 14 comprehensive upper secondary schools (gymnázium) at Brno, Czech Republic were asked about their use of 85 FLLS …víceKlíčová slova
strategie učení cizí jazyky gymnázium efektivita strategií používání strategií paměťové kognitivní kompenzační afektivní metakognitivní sociální strategie empirická klasifikace strategií foreign language learning strategies empirical effectiveness of learning strategies memory kognitive compensation metacognitive affective social learning strategies effectiveness of strategies empirical taxonomy of strategies
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 2. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/renmc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 2. 2006
- Vedoucí: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Pedagogika / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
Learning Strategies of a Student with ADHD in One-to-One English Classes
Kristýna Šulová -
Language Learning Strategies in Learning English as a Foreign Language
Miroslava Blažková -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Markéta Čechová -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl