Tereza MIKOVÁ

Master's thesis

Slovní zásoba a styl reklamních textů zaměřených na léčivé produkty

Lexicon and style of advertising texts fixated on healing products
Abstract:
Tato DP pojednává o slovní zásobě a stylu reklamních textů. Rozborem reklamních textů se pokusíme potvrdit, či vyvrátit profilování stylu reklamy jako samostatného funkčního stylu.
Abstract:
This diploma thesis is focused on vocabulary and style used in the advertisement texts. The style of advertisement has not been exactly defined yet. Analysis of all collected advertisement cuttings should bring some new results and ideas to this discussion. We are interested in fact if it is possible to confirm or disconfirm separating of advertisement genre as an isolated functional style.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 4. 2010
  • Supervisor: Mgr. Patrik Mitter, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MIKOVÁ, Tereza. Slovní zásoba a styl reklamních textů zaměřených na léčivé produkty. Ústí nad Labem, 2010. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 29. 04. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Secondary School Teacher Education / Uč. pro SŠ ČJ-NJ