Bc. Kateřina Pevná

Bachelor's thesis

Role asistenta pedagoga při inkluzivním vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

The role of teaching assistant in inclusive education for pupils with mild intellectual disabilities
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké role naplňuje asistent pedagoga při inkluzivním vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Bakalářská práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž první se věnuje definici inkluzivního vzdělávání, subjektům zahrnutých v inkluzi a asistentovi pedagoga. Druhá kapitola se zaměřuje na lehké mentální postižení a jeho definice, na osobnostní specifika žáků s lehkým …more
Abstract:
The aim of the bachelor thesis was to find out which roles of teaching assistant are fulfilled in inclusive education for pupils with mild intellectual disabilities. The bachelor thesis is divided into three chapters, which the first one is devoted to the definition of inclusive education, subjects included in inclusion and teaching assistant. The second chapter focuses on mild intellectual disability …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2020
  • Supervisor: PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová
  • Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta